onsdag 28 december 2011

Jul o Nyår

Nu har vi avverkat julen, jag har ätit vanlig mat fast mindre portioner och tuggat väl. Nu står nyår inför dörren och vi bestämde att nyårsafton blir sista dagen (på länge) med vanlig mat. Nyårsdagen ska jag trappa ner med mat och trappa upp med soppa, d.v.s in i flytperioden. Jag är visserligen ivrig på att sätta igång men som min man sa -du hinner nog bli less på soppa.
Idag ska jag i alla fall kolla in receptboken, kanske t.o.m provlaga något. Som sagt jag känner att jag vill att tiden ska gå fort fram till op eller förbi rättare sagt. Jag ska prova Nutrilett en gång till, hur det än är så tror jag att det är svårt att få till balansen mellan kalori och näringsinnehåll så att jag tappar de kg som läkaren ville. Denna gång ska jag prova katrinplommonjuice innan frukost så får vi se om magen sköter sig.
Jag tänke att jag skulle använda den här tiden innan op till att laga lite mat i lagom portioner o frysa ner så att jag har att ta till om energi eller tid inte räcker till. Jag har gett mig den på att kroppen skall få den bästa möjliga start på det nya livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar