fredag 3 februari 2012

Andra veckan....

Denna vecka har jag börjat att jobba igen. Det var meningen att jag skulle vara på jobbet ett par timmar om dagen eller som Herr T sa komma o hälsa på.. Nu blev det så att mån o tis jobbade jag 5 timmar/dag och ons 9,5, torsdag softade jag med ca 3 timmar så man kan väl säja att jag har börjat ialla fall. Nu har jag inget fysiskt tungt jobb precis utan jag har nog bara mått bra av att sätta igång. Hur mår jag nu då?? Frågar någon så svarar jag alltid "bra" och så är det. Visst kan jag ha lite smärtor ibland, visst är det ett jä..la liv i mage o tarmar när jag äter och en tid efter, trött kan jag bli utan att ha gjort speciellt mycket. Men jag känner ändå att jag mår bra, blir starkare o piggare för varje dag.
 Att äta sakta är nog det svåraste uppgiften, den måste jag hela tiden jobba på. Annars har jag gått från flytande mat till mjuktuggad mat. Denna helg står kött på önskelistan, ska allt försöka att få till det.
I tisdags var jag på vårdcentralen och tog bort agrafferna, distriktsköterskan tycke att det såg så fint ut och att det hade läkt bra, hon visade lite hur jag skulle tejpa i fortsättningen. En rekomendation som jag hittade i min "Gastric ByPass pärm" var att det ska tejpas i 6 månader efter op för att slippa ärr.
Hmm ska jag bli någon bikinibrud? Nä knappast. Vi får se hur länge jag tejpar....

Det får bli allt för denna gång
hej svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar