fredag 13 januari 2012

10 dagar kvar.

En del dagar är det tråkigt att "bara" äta soppa, idag är det just en sån dag. Min man och jag var o handlade, gissa om jag blev sugen på både en köttbit och ett glas vin (läs 2 glas). Ja ja nu är det som det är, vin o kött får vänta, lite blåbärssoppa stillar suget på mat (jag ljuger utan att rodna). 10 dagar kvar till operation, 10 dagar till efter det är det soppa som gäller sedan 10 dagar med puréer. Hm om ca 30 dagar kan jag ta en köttbit, yes det är nåt att se fram emot. Det finns mer saker som jag ser fram emot, tex. plocka bort kläder ur garderoben, slänga det som slängs skall, en del ville dotera kolla på först. Som jag nämt förut så inhyser garderoben många kläder i st 42 till 50. Om vi bortser från att det är tråkigt idag så har det gått fantastiskt lätt att leva på soppa och kilona har försvunnit, i morse så visade vågen 101,8 det betyder 5,2kg ner, det är på 12 dagar.
Principen för mina soppor har varit, att äta ca 2-2,5 dl var tredje timme utan att ta hänsyn till kalorier. Till en del köpesoppor har lagt till protein tex Keldas fisk o räksoppa så har jag lagt i upptinade räkor och i Kycklingsoppan har lagt till lite mer kokt kycklingkött. Detta har jag gjort av flera skäl dels för att träna på att tugga, tugga dels för att proteinhalten har varit låg för mitt välbefinnande sedan känns det lite matigare på det viset. Eftersom vågen visar minus har jag antagit att det är helt okey. För det mesta har dock kokt soppa på rotfrukter samt kycklingfilér. Jag har även fryst in 1 dl portioner av hemkokt soppa så att finns klart när jag kommer hem.
Ska försöka att vara lite flitigare med att skriva sista veckan före op.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar