söndag 15 januari 2012

Väderomslag påverkar min helg

Jo jag överlevde fredagens frestelser, dvs jag åt inte kött och drack inget vin, det gick alldeles utmärkt. Helgen för övrig lite svajig, jag känner mig matt, trött, snurrig ock värk i kroppen. Men det har sin förklaring, väderomslaget gör att jag har ont och den hastiga viktminskningen gör mig lite matt o trött. Det är bara att bida sin tid, rätt var det är så mår jag mycket bättre.
Jag fick hem mitt löpband igår, jag har haft det på jobbet (till vilken nytta det har bara stått där), hursom helst Neli o Bobo körde hem det, tack snälla ni. Jag har tänkt att det kan vara bra att använda speciellt första veckan efter op, då det kan kännas tryggare att vara "ute" o gå fast inne så att säga. Får jag bara in lite rutiner på att använda löpbandet så kan det nog vara bra att ta en morgonpromenad innan frukost varje dag åretom.
Skall be Herr T att han kollar på mina sladdlösa hörlurar för det kan ju vara skoj att gå o lyssna på en CD bok, förresten måste jag fixa till så jag har något att lyssna på när jag är på Sophiahemmet. Det är bra att låta tankarna bara rulla på här för jag kommer på en massasaker jag måste göra innan op nu är det bara 6 hela dagar kvar innan vi åker i Stockholm och 7 dagar innan op.
Jag har nog inte berört så mycket känslor o tankar som jag har inför opertionen, jag har funderat lite varför jag inte klär dem i ord bara antydningar ibland. En operation är alltid riskfylld men de flesta går bra utan komplikationer. Jag ser mig själv som en frisk o stark människa så förutsättningarna är goda att det kommer att flyta på. Men jag har inte sagt till mina syskon eller till mamma att ska göra det här, om något går alldeles på tok så har de inte haft chansen, å andra sida kan vadsomhelst hända närsomhelst då har de heller inte fått chansen. Just nu är det dessa tankar som kretsar i huvudet egentligen är det ju hur knäppt som helst för det kommer ju att vara märkbart direkt att jag har gjort det här, så varför pratar jag inte om det. Det tål att tänka på, under dagen.

tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar