söndag 1 januari 2012

Nu börjar flytperiod ett

Dvs perioden innan operationen. Nu ska här intagas bara flytande mat i tre veckor, inte bara att det ska vara flytande utan maten skall inte överskrida 800 kcal/dag. Jag börjar dagen med en dryck bestående av 2 tsk katrinplommon och 1 tsk krossat linfrö + vamt vatten. Detta intagas med en tesked och tid, minst en kvart för att få i sig drycken. Undrar du om det är gott? Varken eller skulle jag säga, inga problem att få ner det men heller inga "Oh va gott".
I dag skall jag mätas för att minnas hur det var anno 2011.

 Överarm          36cm
Handled           18cm
Hals                 40cm
Byst               115cm
Under byst     108cm
Midja             126cm
Stuss              132cm
Överlår            76cm
Övan knät        58cm
Vad                  44cm
Min startvikt  107 kg
Längd 167 cm

Jag ska försöka äta förlåt dricka min mat på bestämda tider. Så nu gäller det att klura ut vilka tider som är passande för mig. Det är särkert olika för olika dagar men jag tror det är viktigt att ha en plan att hålla sig till.
 7.00 plommondryck
 8.00 frukost havrevälling/fil +  allbrain
11.15 Nutrilett
14.15 Soppa
17.30 Nutrilett
20.00 Nypon /blåbär -soppa

Jag kanske måste justera lite men det är en början. Jag är lite orolig för det här med nutrilett det ger ju mig förstoppning och det kan vara svårt att mota Olle i grind men vi får se vad linfrö och plommomdryck kan göra. Nutrilett är ju smidigt för övrigt bara vatten och en shaker så är maten fixad. Det där meningen lät inte kul när jag läste den men det är blott en kort period av mitt liv. Om ett par månader så är denna tid ett minne att le åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar